Sidevisninger i alt

lørdag den 18. maj 2013

Mine loppemarkedfund har fået anvendelse

Jeg har nydt, at kunne stå ude i det gode vejr i dag og lave kageopsatser. Jeg har fundet anvendelse af mine loppefund.

Det er faktisk ikke noget problem, at bore i porcelæn. Jeg bruger en vandtæt kasse (stå øverst i billedet). Den fylder jeg med vand og lægger mit porcelæn ned i, så det er dækket af vand. Brug diamantbor, det røde der kan ses i kassen er en sugekop med huller. Den sættes på porcelænet, der hvor der skal bores. Den har huller i forskellige størrelser f.eks. 3 mm, 4 mm osv. Det gør det, at boret ikke skrider på det glatte porcelæn.
 
I Jem og Fix har jeg købt en metalstand og nogle møtrikker. Jeg kan fortælle at det tager ca. 100 år at skrue disse møtrikker på en ad gangen. Jeg har en under den første og igen ovenpå for at det ikke skal vippe.

Det næsten færdige resultat - jeg mangler noget til toppen...... skal lige tænke mig om, hvad jeg kan bruge. Er der nogen der har ideer, modtages de gerne.....

Det blev også lige til en lille en af slagsen. Men her havde jeg metalstangen og toppen fra en anden opsats. På loppemarkeder køber jeg opsatser med marmorplader, for så at skrue det fra hinanden og bruge metallet. På den måde kan jeg lave mine egne sjove opsatser.

Der blev også lidt til fuglene.....




 

1 kommentar: