Sidevisninger i alt

onsdag den 12. november 2014

Endelig færdig

Nu er jeg endelig færdig med min hæklede bluse/vest. Det var en af mange projekter jeg var i gang med, så det er dejligt, at kunne slette det projekt af listen af ufærdige ting.

Jeg havde dog en del problemer med viden i blusen. Jeg var ikke tilfreds med det lilla stykke. Jeg syntes, at det var blevet for stramt. Jeg troede, at jeg havde fået en god ide med, at lave den mere smal, ved at undlade en luftmaske mellem hver af gruppen af stangmasker.





Jeg pillede det lilla op igen og hæklede det som det andet med luftmasken imellem. Vupti så blev det som jeg forventede.

 

 
Det er ikke sidste gang, at jeg skal hækle denne model. Den er faktisk ret hurtig og nem at lave.
 
Jeg starter med så mange luftmasker, som jeg syntes, at min halsudskæring skal være. Derefter  rækker med 3 stangmasker + en luftmaske (gentag).
 

 
 Jeg hækler den lidt firkantet, så jeg har mulighed for at tage masker ud (ligesom til oldemorfirkanter). Når jeg når til ærmegabet, hækler jeg en række luftmasker, som passer under armen. Jeg prøver hele tiden blusen, for at få den til at passe.

 
Nu er det bare at hækle derud af i de farver man nu ønsker.


 
#Hækling
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar