Sidevisninger i alt

torsdag den 14. november 2013

Så er der gang i julerierne.....

Jeg har nu endelig fået gang i nogle julerier. Efter efterårsferien startede alle supermarkeder ud med juleslik og julepynt, det var jeg slet ikke klar til...... det var lige tideligt nok. Men nu synes jeg, at jeg er klar til at få forberedt mig.

Ude i værkstedet har jeg malet grene og kogler. I "Inspiration" så jeg nogle hvide grene, men at give 149,95 for en hvid gren, var for mig lige i overkanten. Det måtte jeg da selv kunne lave og det er så gjort. Jeg har malet dem med en pensel istedet for spray. Jeg ville have et tykt lag maling på grenene og det har jeg fået med maling. Jeg har før prøvet at "male" grene med sølvspray, men synes ikke jeg fik det resultat jeg ønskede mig.


 
Hvis jeg får tid, kunne jeg egentligt godt tænke mig, at støbe en potte i beton/cement til mine grene. Det kunne også se godt ud med et syet "betræk" til gammel potte.

Jeg har også malet nogle kogler, som jeg vil bruge til juledekroationer. Jeg havde en bøtte med maling, som jeg blandede lidt vand i, da jeg synes at det var lidt for tyk. Derefter dyppede jeg koglerne med i malingen og hængte dem til tørre.


 


Når jeg skal lave flere kogler, vil jeg bruge maling, som har mere glans.

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar